Är det okej för män att visa känslor?

 
Som rubriken mycket tydligt säger så lyder min fråga, Får män visa känslor?
Jag vet mycket väl att de flesta förmodligen kommer tycka det är okej, till en viss gräns. Men när man tänker efter så är det väldigt tabu för män att visa känslor. Speciellt när en man visar känslor eller visar sig sårbar till en annan man.
 
Varför är det så tror ni?

Skriv gärna vad ni tror.
 
 
Hörs senare.
Christopher
Känslor - Män
elin

Det låter ju helt löjligt att det är så, men jag förstår ju vad du menar. Det BORDE inte vara så, och jag personligen tycker absolut att det är okej. Jag vet dock inte varför det är som det är... Ingen aning... Har du några funderingar kring det? Skriv vad du tror! :D

Svar: Personligen tror jag det går långt bak i tiden då män inte skulle visa känslor. Det är liksom något som har hållits vid liv än idag. Du vet ju kanske att många (framförallt killar) tänker sig själva som maskulina, tuffa killar som inte ska visa känslor. Kanske har något med det att göra. Tror det beror på ett antal olika anledningar faktiskt. :)
Christopher Johansson