Nu har jag hittat motivation igen - min sjukdom ska förlora.

Som jag skrev i mitt förra inlägg har jag varit en del sjuk på senaste och även haft väldigt mycket smärta. Nu och ett tag framöver kommer jag att proppa i mig mediciner så jag håller mig frisk och smärtfri.

Vilket leder oss till mitt sjukhusbesök idag, hos en lymfterapeut, det jag gör där är 2 olika grejer, antingen tar jag och mäter mitt ben (för att kolla hur mitt ödem utvecklar sig) eller så får jag något som kallas för lymfdränage som är en sorts massage på benet som får igång lymfsystemet, för att beskriva det kort och ytligt.

Jag fick veta något som jag i och för sig förväntat - benet har blivit större, så mycket som 9 cm större på största området, vilket är mycket.

Som att inte det vore nog så är det med alla smärtor som sker lite här och var. Önskar verkligen att jag hade en mer fast läkare som är ansvarig för mig som jag kan kontakta när jag har problem. Alla mina aktiviteter och sysselsättningar jag har störs så otroligt mycket på grund av detta.


Ni är alltid välkomna med frågor - ingen fråga är för dum!

Sköt om er.

Christopher