Är kärlek till för alla?

Jag har haft förhållanden, varit kär och även planerat en framtid med något - förut. Men efter ett tag som singel (tror det har mycket med min sjukdom att göra) så ifrågasätter jag mig varför någon egentligen skulle kunna älska mig, vara kär i mig och se mig i personens framtid.
Det är tider (som exempelvis nu) då jag börjar tänka, jag är ett enda stort bagage med problem. Min sjukdom kräver både mycket tid och förståelse både från min och min eventuella framtida partner.
Gillar idén om att det finns någon där ute för alla. Men kan inte hjälpa och tänka att jag förmodligen är svårare att ha och göra med än "normala" killar.

Kanske har jag rätt men kanske har jag fel.

Jag vill inte verka deppig eller så, för jag känner mig inte deppig. Jag känner mig som - mig, en evig tänkare. Som jag tidigare sagt, jag ifrågasätter allt jag tror på och allt annat egentligen också.

Vad tycker ni, finns det kärlek till alla?


Sköt om er.

Christopher
Sofia

Christoffer, jag har precis läst din blogg från början till slut och jag kan nog inte vara stoltare som en gammal barndomsvän kan vara. att du är glad och blickar framåt kan jag verkligen hålla med om absolut :) Minns även när vi var små och du retade gallfeber på dina föräldrar för att du fick mig att skratta ihjäl mig vid matbordet genom att säga muuu eller ko ^^ haha... Kärlek finns för alla och det har du bevisat många gånger om :). Lycka till nu med allting :) Många Kramar från lilla mig /ia

Svar: Ja, vi har allt en hel del minnen ihop. Tycker det är mycket roligt att du tycker om det jag skrivit!Att ge kärlek vet jag att jag är bra på. Få kärlek dock (då menar jag inte av familj och vänner, för det får jag i mängder) är jag osäkrare på. :)

Hoppas allt är bra! kram
Christopher Johansson

elin

Såklart att det finns kärlek till alla Koffe! Sluta tänk sådär. Jag vet att det är svårt för jag brukar tänka PRECIS likadant, tex "vem vill ha mig?" plus att du vet ju om mina "problem", jag tänker alltid "vem orkar med dom?", men jag säger bara en sak, DET FINNS KÄRLEK TILL ALLA, DET VET JAG!

Förr eller senare finner du också den, garanterat! Älskar man en person så är dess sjukdomer eller vad det nu är inget som "stoppar" en, det är iallafall vad jag känner!

KRAM! <3