Svenska Ödemförbundet

Hej allihopa,

Idag har varit och kommer fortsätta vara en väldigt hektisk dag. Har varit massor med studerande och sen även det här med SÖF (Svenska Ödemförbundet).
Det flesta av er vet säkert inte om vad SÖF är för någonting så jag förklarar lite snabbt. Svenska Ödemförbundet är en ideell förening som vill sätta Lymfödem eller Ödem på kartan.
De flesta vet inte om det, men alla har ett lymfsystem, vilket är lika viktigt som blodkärl då mycket av immunförvaret sitter där. Vätska, slagprodukter etc som dagligen går genom kroppen gör det via lymfsystemet som ser till att alla sämre bakterier och andra slagprodukter kommer ut, genom ditt kiss.
När Lymfsystemet är skadat eller av någon anledning inte funkar riktigt så kan det bildas ett Ödem, alltså en svullnad på en viss kroppsdel, som för min del, i vänster lår. Detta ämne är också det väldigt stort och man kan skriva länge om det.

Hur som helst, det är i den föreningen jag är engagerad i och sitter som ledamot i. Vi har ett möte idag vid kl 17 och brukar hålla på i några timmar!

Mindre skönt är att jag i torsdags skrevs ut från Karolinska i Solna efter att ha haft en infektion, så jag går nu med ganska mycket smärta. KONSTANT. Driver mig till vansinne..

Har ni några som helst frågor, tveka inte att ställa dem. Inga frågor är för dumma.

Sköt om er, vi hörs!
Christopher
Infektion - Karolinska - Smärta - Svenska - SÖF - Ödem - Ödemförbundet