Löftet som visat sig vara svårt att hålla

Hej igen,
 
Jag har tänkt på en sak som får mig att känna mig lite halvkass faktiskt. För en sådär 8-9 månader sedan lovade jag en vän till mig (som också är en sjuksköterska) att jag skulle ta bättre hand om mig 2015 än jag gjort 2014. Ett löfte jag nu inser in i snart de tredje kvartalet att jag inte hållit.
I ärlighetens namn har jag ett större ben, mer och oftare ont än förut och dessutom bara något par kompressionsstrumpor som jag faktiskt kan ha på mig.
Jag har inte gjort mycket för att förbättra mitt ben förutom att ta tabletter och sköta smörjandet någorlunda okej.
 
Det jag tänker på nu är, hur länge tar det innan min kropp säger stopp, då den längre inte är villig att samarbeta lika "villigt" som den gör idag. Hur länge ska jag ignorera signaler för att jag har viktigare saker att tänka på?

Jag må vara mogen och ansvarsfull på en hel del områden men att sätta mig själv i fokus har aldrig varit en område jag varit bra på. Jag borde bli bättre på att lyssna på om inte min hjärna, åtminstone min kropp som hjälper mig avgöra.

Kanske bör jag ta mig i kragen och hålla mitt löfte. Det som får mig att tveka är all den tid det kommer ta och hur mycket jobb det kommer bli att försöka bli bättre igen.
Jag vill hellre spendera dagar med att inspirera andra än att fokusera på mig. Det senaste 5-10 åren har läkare ändå inte kunnat hitta vad man kan göra för att underlätta ytterligare. Känns hopplöst att fortsätta.

Trots allt är jag ju bara en löftesbrytare. 

:)