Svenska Klippel-Trenaunay Syndrom Nätverket

Det här är en ideel förening som verkar för bättre kunskap och förståelse för personer med KTS (sjukdomen jag har), vårdpersonal, anhöriga och andra personer som dagligen möter personer med KTS.
Jag blir väldigt glad när jag ser att människor lägger ner tid och kraft för att gemensamt skapa ett bättre liv för människor, ett liv utan att känna utanförskap för något man inte kan bestämma själv över.

Som ni kanske har förstått nu så handlar min blogg om mig och mitt liv med en sjukdom, om ganska ovanlig sjukdom.

Jag vill bara säga det till er som kanske känner igen er eller som faktiskt kanske har diagnosen KTS, tillsammans är vi starka.

Är det någon som undrar hur man vet att man har KTS så är det såhär. Ena benet är större än det andra (du behöver inte ha det i benet du kan ha det i armen, ansiktet etc. Det behöver dessutom inte bara vara ett ben/arm som är utan det kan vara bägge. Man har även ett födelsemärket (portsvinsmärke) som kan sitta på lite olika ställen på benet (eller vart du nu är drabbad av KTS någonstans).
Har ni minsta tvivel eller bara är intresserad av att veta mer, tveka inte att kommentera så svarar jag så snabbt som möjligt.

Vill återigen tacka Svenska Klippel-Trenaunay Syndrom Nätverket för att ni finns.
 
Vi hörs.
Christopher
KTS - Svenska Klippel-Trenaunay Syndrom Nätverket - sjukdom